subota, 17. siječnja 2015.

Djeca su POEZIJA

tekst i foto: PjerJP
Petak, 16.01.2015.
Vozeći se prema Koprivnici pomislio sam da će danas biti samo još jedan obični petak kojega treba što bezbolnije zaobići i zatim razdragano i što čvršće zgrabiti vikend pod ruku. 
Zimsko "toplo" sunce je bacalo podsjetnik na proljeće i odmah je vožnja kroz  Jagnedovec prešla u finu ugodu.
Još koji zavoj lijevo-desno, penjanje uz brdo i tu sam na cilju, lovački dom "Jelen" - Draganovec.

Danas sam bio pozvan na prirodno-edukativno druženje sa djecom učitelja Radovana Kneževiča iz Bakovčica i s lovcima iz lovačkog društva "Jelen". Njima je ovo već tradicionalno druženje, no za mene nešto sasvim novo. Pošto volim da mi lišće šušti ispod čizama, a oči šaraju tražeći kakvu ptičicu ili neku drugu životinju domaće nam Bilogore, prepustio sam se u ruke iskusnih domaćina.
Šetali smo se i igrali šumom, upoznavali hranilišta za divlje svinje i srne, penjali se na "čeke", istraživali tragove... i naučili ono najvažnije,a to je: "Što to u stvari jesu lovci i što to oni stvarno rade"?
 Odgovor  na to pitanje je sasvim jednostavan i iskren uz veliku dozu ponosa jer lovci su veliki čuvari divljih nam životinja, čuvari prirode i edukatori ostalih ljudi. Bez lovaca bi sve bilo drugačije, puno lošije...

Zadivile su me danas dvije, po meni, najvažnije stvari, a to je:
- s koliko žara i znanja su
nas lovci vodili kroz šumu i uvodili nas u njihov svijet rada protkanih ogromnom ljubavlju tekoliko su djeca pokazala volje da sve to ili barem što veću količinu informacija upiju i odnesu sa sobom. Vidjelo se da su najveći čuvari prirode lovci i djeca, samo ako im se da prilika i dobro objasni ili predstavi kako i zašto to raditi.
Ovo druženje nije prošlo bez prave domaće gostoljubivosti pa su nas lovci počastili s izvrsnom hranom. Svaka čast kuharu! 
No, i mi smo htjeli biti pristojni pa smo domaćinima odrecitirali nekoliko pjesama, a djeca su i pjevala.
Pjesme su recitirali:Vedrana Blažeković, Dubravka Horvat (iz Podravke), Ana Lukčin (iz Podravke) i pjesnik i pisac Josip Petrlić Pjer s time da je sve to lijepo začinila slikarica Slava Blažeković poklonivši glavnom tajniku lovačkog društva, umjetničku sliku fazana.
Dan, edukativan i poseban i za djecu i za lovce, ali i z nas ostale. Preporuka svim drugim školama da svoju djecu vode na terensku nastavu jer tu se istinski i dubinski upija pravo znanje i ljubav za prirodu i svoj kraj. Koliko su ta mala djeca pokazala želje, volje, ali na kraju i znanja o šumskim životinjama jednostavno fascinira i nadahnjuje. 


Još jednom hvala djeci PŠ Bakovčica, njihovom učitelju Radovanu i članovima lovačkog društva Jelen koji su danas bili s nama.
















Nema komentara:

Objavi komentar