subota, 4. rujna 2021.

Gostovanje na Radio Križevci u emisiji Kulturna samoposluga

 Gostovanje u emisiji KULTURNA SAMOPOSLUGA

Radio Križevci


Pjer kreće u projekt Soba priča Lilipjer, a planira i nastavak književnih ostvarenja


Križevački pjesnik, pisac,  kantautor, voditelj… pun je ideja, neumorno stvara i provodi ih u djelo. Među sada već zaista dosta velikim brojem knjiga, a ima ih 12-tak, dvije novije su »Marta i Ivek« i “Priče iz šume” , a jedan od projekata koji su u tijeku je Soba priča Lilipjer. Dosta razloga da ga poželimo upitati o čemu se sve radi. Uvijek razgovorljiv, Pjer nam se  rado odazvao i nismo morali dugo čekati da navrati u našu redakciju.

Pjer ovime postaje poznat ne samo u našoj sredini i našoj okolici, nego i u mnogim mjestima diljem Hrvatske.

-»Na sreću uspio sam se postaviti da to bude vidljivo u većem dijelu Hrvatske i da sam posebno kao književnik za djecu prilično zamjetan. Nije to nimalo lako s obzirom da sam sa intenzivnim pisanjem i objavljivanjem knjiga krenuo u 50-tim godinama. Kada sam 2013. objavio svoju prvu zbirku i za sada jedinu poezije za odrasle, kazali su mi da ću imati pola metra knjige.

Na kraju je došlo i više od toga, odnosno 12 naslova od kojih je 8 za djecu.

Volim pisati za odrasle, ali nekako sam se našao u tom pisanju za djecu .« – kazao nam je uvodno Pjer.

Zanimalo ga je puno toga u životu. Mnogi niti ne znaju da je krenuo kao plesač, zatim je bila glazba, pa skladateljstvo, sport jer bio je i rukometni trener, pa kazalište i književnost. Tu je zastupljena poezija za djecu, odrasle, proza, novele, pjesničke minijature »Pjeriku haiku«, romani za djecu i odrasle, pripovijetke…Inspiracije ima uvijek, jer šaleći se kaže Pjer:

-»Kada nemam dva dana inspiraciju, onda sam u panici. Neki književnici kažu da ne mogu po godinu, dvije, tri ništa napisati. Na moju sreću, ja mogu možda zbog te svestranosti.«- dodaje Pjer.

»Marta i Ivek« povijesno je utemeljena priča, ima sve elemente legende.

– »Želja mi je da to ode i dalje, jer cijela moja književnost posljednjih godina je u svrhu turizma za djecu i odrasle, da bude na korist cijeloj našoj zajednici.  Ova knjiga označava prošlost i sadašnjost našeg grada, Strossmayerovog trga. Tu su zatim »Priče iz šume« gdje sam želio istaknuti našu Ratarsku šumu koja je bajkovita.«

Pjer ima puno projekata u planu, pa tako u suradnji s Društvom za uzgoj malih životinja i Udrugom »Kukmica« planira, uz njihovih 50 i 20 godina postojanja, napisati knjige sa edukativnim pričama.

– “Supruga i ja zajedno smo osmislili jedinstveni projekat koji se zove Soba priča Lilipjer. To je zapravo književnikova soba  u kojoj su postavljene police s knjigama, imamo i scenu, filmsku scenografiju. Supruga uređuje interijer, soba je puna radnih detalja vezanih uz književnost. Soba priča je već zaživjela i dolaze mi posjetitelji, a planovi su da radimo radionice pisanja i pričanja i književne susrete za djecu.  

Želim da nam dolaze i turisti, da književnost ne bude sama sebi svrha   već da ima i jednu dodanu vrijednost. Već je dogovorena grupa ljudi koji će nam doći u posjet, ali će razgledati i naš grad, otići do Hedone gdje je mačak Ljubi, a za tu priču postoji i želja da se prevede na nekoliko jezika. Vidjet ćemo hoće li doći do toga, ali to je velika stvar. « – otkriva Pjer planove.

Pun je entuzijazma, pa će se zasigurno ostvariti i ostali projekti.

ji/radiokrizevci

Nema komentara:

Objavi komentar