srijeda, 25. rujna 2019.

Intervju za prigorski.hr



RAZGOVOR S POVODOM 

Svestrani kulturnjak Josip Petrlić Pjer osmislio Štatutka – lika za djecu i za promicanje povijesti

 24. rujna 2019.  Autor: prigorski.hr Intervjui 
foto: Zdenko Balog

Malo tko u Križevcima nije čuo za svestranog kulturnjaka Josipa Petrlića Pjera, čiji duh ne miruje. Ovih dana otkrio nam je i nekoliko planova za naredni period, a jedna stvar nas je posebno zainteresirala.

- U narednom razdoblju u planu je pet novih naslova od toga bi četiri bila za djecu i jedan za odrasle. Smatram da su došla vremena gdje bi se mogle izdavati malene knjižice o našem gradu. Volim gledati na to da ono djelo mora biti više od same književnosti, ono mora predstavljati kraj, predstavljati ljude odnosno u mojem slučaju da predstavlja djecu. – kaže Pjer.
-Želja mi je bila da kako Koprivnica ima Koprivka, lika za djecu, koji je već prepoznatljiv, Đurđevac ima Pijeska, koji je nastao prije tri mjeseca, da Križevci isto dobiju svojeg lika za djecu, a to bi bio Štatutko. Trebalo mi je gotovo dvije godine da osmislim takvog lika, jer on mora u sebi sadržavati sve oblike prepoznatljivosti Križevaca i tako se „rodio“ Štatutko. To je lik koji voli povijest, koji je veseo, zaigran, upravo kao naš grad. Štatutko živi u bilikum dvorcu na tri kata i na taj način imamo jednu cjelinu. I treća „osoba“ koja se ovdje javlja je “Starac Vrabac”, koji ima 767 godina kao i naš grad i voli ići u povijest. -pojašnjava Pjer.
-Pošto osobno volim povijest kontaktirao sam svojeg dobrog prijatelja povjesničara dr. sc. Dejana Pernjak kako bi mi malo pomogao i s aspekta struke me usmjerio te je tako došlo do konsenzusa da prvi lik kojega bi Štatutko predstavio bio Marcel pl. Kiepach. Ja sam to zamislio na jedan sasvim drugačiji način, koji je malo drugačiji od pisanja klasičnih slikovnica, jer je pisano poezijom i donosi puno podataka. -napominje Pjer te kaže da bi volio da se ta priča objavi iduće godine za Dan grada, a ako se to pokaže kao dobar projekt, priča bi onda išla dalje u nastavcima svake godine.
U tijeku je i natječaj za izgled Štatutka. -Ne znam kako bih opisao tj. nemam predodžbu kako bi trebao izgledati taj lik, već te stvari prepuštam onima koji će sudjelovati na natječaju. Pristigle su neke prijave, nisu me zadovoljile, ali ipak imam neku predodžbu kako bi trebao lik izgledati. -kazao je.

Međutim, Pjer nije samo stao na Štatutku, štoviše širi aspekte i suradnju. - U pripremi je i knjiga „Princeza Hedy“, a koja je u izradi u suradnji s Udrugom osoba s invaliditetom Križevci. Radnja se odvija u našem čoko baru. Ponosan sam da je naša ilustratorica ponovo Estera Balog. Istodobno je u pripremi i priča o vlakiću koji putuje za Sveti Petar Orehovec. Radi se o slikovnici, a koju bi ilustrirala djeca iz tamošnje škole sa svojim crtežima.
U pripremi je i četvrta knjiga, radi se o poeziji koja je nastavak knjige „Domoljublje i trublje“, a to je "Zavrti svoj kišobran", a koja ide u suradnji s OŠ Ljudevita Modeca Križevci. Pripremam i knjigu „Nedovršeni rukopis“ kao svojevrsnu knjigu vlastitih promišljanja. -prezentirao je Pjer svoje naredne planove.
prigorski.hr

Nema komentara:

Objavi komentar