nedjelja, 8. lipnja 2014.

Pjesme na Esperanto

Jezici ne smiju biti prepreka uživanja u poeziji.
Iako možda ne razumijemo što i o čemu se govori, ali sama izražajna dinamika recitiranja nas može donekle unijeti u osjećaje pjesnika.
Pošto ove dvije pjesme koje ću predstaviti od Milice Ježovite, članice KUPP-a, nemaju zvučni zapis predstavit ćemo vam ih ovako.
Prvo na Esperantu, a zatim na našem jeziku.

Moram dodati da Milica ove pjesme šalje u Zagreb, u Havanu na Kubi, u Latinska Ameriku, u Poljsku i Rusiju na natječaj esperanta u kojemu su zastupljene sve zemlje gdje je prisutan esperanto.
"Unija UZE esperanto" je natječaj poezije, proze, romana, putopisa itd.
Dani esperanta knjige i pjesme i poezije.

Krizevci urbo mia

Pasas tempo kaj esperon for portas
Multajn amojn stelistoj for prenas
Urbo mia, unusola en la mond
Vi belas kiel la plej bela flor
Kaj tial mi vin amas plej multe en la mond
Cio ligas min kun vi , krizevci.,urbo mia.

Foriri el vi igas malfacile
Car ne estas la plej bela afer
Vivi en vi pace kaj moneste
Car vi ciam estas la sama olda
Kiun trankvileco ornamas
Tiel vi en mijaj okuloj ekzistas
Mia unusola hejmurb
Mi povas esti kie ajn en la mond
Kie en vi restas mijaj sentoj
Kaj mia kor.


Križevci moj grad

Vrijeme prolazi i odnosi nadu
Mnoge ljubavi lopovi ukradu
Grade moj jedini na svijetu
Lijep si ko najljepši cvijet
I zato te volim najviše na svijetu
Sve me uz tebe veze Križevci
Grade moj
Odlaziti iz tebe sve mi je teze
Zato nema ljepše stvari
U tebi živjeti mirno i časno
Jer ti si uvijek onaj stari
Sto mirnoćom krasi
Takav u ocima mojim postojiš
Moj jedini grade
Mogu biti gdje got na svijetu
Kad mi osjećaji i srce u tebi ostane.
-------------------------------------------------------------------------

Printempo


En la tuta mondo, al ciu
La plej gojaj tagoj
La homoj kantaj kaj gojas
Kaj ciu satas tiun tempon carman
Car tio estas nokto vere mirinda
Ke glorigi prilumi carme printempa nokto
Printempo sajni bela,flori rozo
Ritmo vivi starti
En rondo eterna felico.


Proljeće

Cijelom svijetu, svakom čovjeku
Najradosniji dan
Ljudi pjevaju vesele pjesme, vesele se
I svatko voli to doba, jer to je prava čarobna noc
Kada će nam žuti mjesec doc
Da osvijetli čarobnu proljetnu noc
Proljeće izgleda lijepo,cvjetaju ruže
Ritam života kreće
U kolo vječne sreće.

Nema komentara:

Objavi komentar