nedjelja, 7. lipnja 2015.

Međunarodni kviz znanja i prijateljstva

                            „Europa, moja domovina“,
                           Bakovčica - Koprivnica 2015.

Bakovčica,06. lipnja 2015. godine
Prije nekoliko dana nazvao me moj nekadašnji učitelj Radovan Knežević i objasnio mi je što moram napraviti. Budući da Pjer ovaj puta nije moga doći, dobio sam od učitelja Radovana zadaću da pratim kviz i napišem izvješće. Moram priznati da nije bio u pitanju moj prvi učitelj Radovan, ovo nikako ne bih prihvatio.
Kao prvo nisam mogao vjerovati kako učitelju Radovanu uspijeva na kviz dovesti pet škola iz pet različitih zemalja jer sudionici kviza bile su: Zakladni škola Krasna Lipa-Republika Češka, Osnovna škola Videm pri Ptuju-Republika Slovenija, Osnovna škola Vladimira Pavlovića Čapljina - Bosna i Hercegovina, Hrvatska nastava u Crnoj Gori i Osnovna škola Braće Radića Koprivnica.
Na početku kviza izveden je kratki umjetnički program u kojem su sudjelovali učenici Područne škole Bakovčica i violinistica Tara Knežević. Posebno me fasciniralo da su kvizu nazočili predstavnici diplomatskog kora, svečeulišni profesori, gradonačelnica, dogradonačelnik i predsjednik gradskog vijeća grada Koprivnice, dožupan Koprivničko-križevačke županije i dogradonačelnik grada Čapljine.
Sve nazočne je neposredno i spontano pozdravio domaćin učitelj Radovan i gradonačelnica Koprivnice Vesna Želježnjak.

Kviz je počeo pitanjima koje je učitelj Radovan vadio iz kuverti i postavljao ih učenicima gostujućih škola. Pitanja su bila iz područja povijesti, zemljopisa i kulture Republike Hrvatske. Znamo da u njihovim školama ne izučavaju hrvatsku povijest, zemljopis i kulturu, no to nije bila prevelika prepreka jer je učitelj Radovan tim školama još početkom svibnja poslao 300-tinjak pitanja i oni su imali tri tjedna da preko interneta ili ostalih literatura nađu i nauče traženo.

U pauzi dok se povukao stručni ocjenjivački sud, sudionike kviza su pozdravili: gospodin Zoran Gošek predsjednik gradskog vijeća grada Koprivnica, dožupan Koprivničko-križevačke županije Ivan Pal, gospodin Željko Bonić dogradonačelnik grada Čapljina, ekselencija Andrija Karafilipović i veleposlanica Republike Makedonije u Hrvatskoj ekselencija Daniela Karagjozoska koja je ponudila da naredne godine dovede školu iz Makedonije na kviz.
Slijedilo je proglašenje rezultata kviza: prvo mjesto „Osnovna škola „Vladimira Pavlovića“ iz Čapljine, drugo mjesto „Hrvatska nastava“ u Crnoj Gori, treće mjesto „Osnovna škola Braće Radića“ Koprivnica, četvrto mjesto „Krasna Lipa“ Republika Češka i peto mjesto „Videm“pri Ptuju.
Prve tri prvoplasirane škole su dobile medalje i diplome , a sve škole su dobile
poklone i zahvalnice.

Tri dana su se učenici, profesori i ravnatelji družili u Područnoj školi Bakovčica i dogovarali buduće suradnje i razmjene učenika. I zato se moj učitelju, zahvaljujući samo Vama, širi prijateljstvo među ljudima iz različitih dijelova Europe već punih 18 godina. Do sada su u „vašoj“ maloj školi na kvizu sudjelovale škole iz: Norveške, Švedske, Danske, Nizozemske, Španjolske, Italije, Slovenije, Austrije, Poljske, Češke, Slovačke, Ukrajine, Srbije, Bugarske, Grčke, Makedonije, Crne Gore, Bosne i Hercegovine i Republike Hrvatske, a posebno me zadivljuje da su do sada kvizu nazočili veleposlanici iz 61 zemlje i konzuli iz 17 zemalja.

Moram reći da su danas čistu desetku zaslužili svi sudionici kviza pokazavši izvanredno znanje i pri donošenju odluke o pobjedniku odlučivale su sitnice. Nadahnutost s kojom su ti učenici odgovarali na pitanja o našoj Hrvatskoj u svima nama je stvorila ponos, veliko prijateljstvo i zajedništvo.

Dragi moj učitelju da nije Vas ne bi danas bilo svih ovih gostiju u malenoj Bakovčici, ne bi bilo kviza, ne bi bilo snage prijateljstva koje je zračila svih ovih tri dana, a vjerujem da u njihovim sjećanjima će zračiti godinama. Potaknuli ste i pokazali da se radom, predanošću i ljubavlju iz jedne sasvim male sredine mogu raditi ogromne stvari i pozitivno utjecati na mnoge, danas školarce, a kasnije velike ljude. Posebni ste i zato me nije začudio tekst jednog od mnogih priznanja koja ste dobili, a postavljeni su na hodnicima Područne škole Bakovčica. Tekst priznanja glasi:
„Svijet je moja domovina, svi ljudi su moja braća, a činiti dobro je moja vjera.“
Malena Područna škola Bakovčica danas je bila poprište, po mom skromnom sudu, najjačeg školskog natjecanja u Europi.

Mislav Markeš i PjerJP


Nema komentara:

Objavi komentar